-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31566 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

الف ـ به هنگام برپايي قيامت و در هم پيچيده شدن كوهها، ستارگان و ويراني منازل، قرآنهايي كه در خانهها هست چه ميشوند؟ ب ـ كساني كه در حرم مطهر يا مساجد هستند، آيا از بين ميروند يا اصلا چيزي احساس نميكنند؟

الف ـ بر اساس آيات بسياري، به هنگام قيامت، نظام كنوني جهان در هم ميريزد; آسمانها در هم پيچيده، از هم ميشكافد، زمين در هم كوبيده ميشود، كوهها به حركت در ميآيد; و...: وَ فُتِحَتِ السَّمَآءُ فَكَانَتْ أَبْوَ َبًا # وَ سُيِّرَتِ الْجِبَالُ فَكَانَتْ سَرَابًا ;(نبأ،19ـ20) و آسمان گشوده ميشود، و به صورت درهاي متعددي در ميآيد. و كوهها به حركت در ميآيد و به صورت سرابي ميشود!و...

از مقدمة بالا نتيجه ميگيريم در قيامت، نظام جهان به هم ميخورد، ولي تمام مواد از بين نميرود; براي مثال، اگر يك ساختمان به وسيلة زلزله متلاشي شود، تنها نظامش از هم گسيخته ميشود، در حالي كه مواد آن موجود است; از اين رو، باقي ماندن قرآنهاي موجود، با از بين رفتن همة نظام آفرينش، احتمالي معقول است; هر چند از بين رفتن قرآنها ـ كه كاغذ و جوهر است ـ مشكلي ايجاد نميكند; هم چنان كه قرآنهايي كه كاغذ و جوهر آن به تدريج فرسوده ميشود، با احترام دفن ميشود، يا خود به خود از بين ميرود.

ب ـ بر مبناي اصل كلي، همة افراد به هنگام برپايي قيامت ميميرند: كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلآوَجْهَهُو لَهُ الْحُكْمُ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ;(قصص،88) همه چيز جز ذات پاك او فاني ميشود. حاكميت از آن او است و همه به سوي او باز ميگرديد.; كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ # وَ يَبْقَيَ وَجْهُ رَبِّـكَ ذُو الْجَلَـَلِ وَ الاْ ?ًِكْرَامِ ;(رحمان،26ـ27) تمام كساني كه بر صفحة زمين هستند فاني ميشوند و تنها ذات ذوالجلال و گرامي خداوند باقي ميماند; وَ نُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَن فِي السَّمَـَوَ َتِ وَ مَن فِي الاْ ?َرْض;(زمر،68) به هنگام نفخ صور تمام كساني كه در آسمانها و زمين هستند ميميرند.

در اين اصل كلي، استثنايي وجود ندارد; و فرقي بين كساني كه در مسجد، حرم، يا در جاي ديگر باشند، نيست.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 26، ص 30ـ36، دارالكتب الاسلامية; همان، ج 16، ص 189ـ193.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.